onsdag, december 22, 2010

JULGRAN

Vi har som jag tidigare nämnt införskaffat en plastgran på SEARS. Trots vårat provisoriska boende så måste vi självklart så gott det går att skapa lite julstämning, om inte för oss så för barnen. Så en stor fin julstjärna på stam står i vardagsrummet, julstrumpor hänger i barnens rum och så en julgran med julklappar under. Även en lite jultomte har hittat hit och sitter på en bänk.

Dock så fick jag en chock när julgranen sattes ihop och det visade sig att det var färgade ljus i granen, rosa, gröna, blåa och gula! Lika mycket som det var till Filippas stora förtjusning var det till min förtvivlan då jag är ganska stram och gillar det enkla i inredningen. Inget eller ingen skulle få mig att ha färgade ljus i granen hemma i Sverige men här så är det på något sätt ok. Jag tror att jag har påverkats mer av omgivningen än jag trodde och det bara efter knappt två veckor. Hur ska det sluta?

Jag är dock väldigt tacksam över att ljusen inte är blinkande.
Men vem vet, nästa år kanske vi sitter här med en ännu större gran med både färgade och blinkande ljus?


Bilden görs sig inte rättvis här eftersom de färgade ljusen inte framkommer på bild som de gör i verkligheten.