fredag, december 17, 2010

ARBETSTILLSTÅND

I går ringde min man och frågade om det var ok att han med hjälp av sitt företag, Ericsson, ansökte om arbetstillstånd åt mig?
Först förstod jag inte alls frågan. -Nej, det är inte ok svarade jag sen, jag vill inte jobba.
Jag tänkte febrilt, hade jag helt missat något, var inte dealen att jag skulle vara hemmafru i USA? Är det så illa att han redan efter 3 dagar sätter igång och ansöker om arbetstillstånd åt mig? Vad är hans baktanke, egentiligen, med hela den här flytten till USA?
Han lugnade mig dock snabbt med att det kan alltid vara bra att ha ett tillstånd, inte att jag måste börja jobba. Han känner mig nog allt för väl, i förlängningen kanske till och med jag blir rastlös och rent utav vill börja jobba igen?
Det känns väldigt främmande just nu men man vet aldrig.