fredag, december 24, 2010

JULAFTON NR 2

Ännu en strålande morgon med blå himmel möter oss när vi tittar ut, GOD JUL!

Som traditionen bör så fick barnen ett par julklappar i julstrumpan att öppna till frukost, lite för att dämpa nyfikenheten inför eftermiddagens "stora" julklappsöppning.
Efter en skinksmörgås utan vörtbröd tyvärr så gör vi oss iordning för att besöka Pleasanton. Pleasanton är en liten charmig amerikansk småstad med små butiker och restauranger.



Mitt på dagen är det riktigt varmt och vi sitter ute och äter lunch i solen, den värmer gott tillsammans med ett glas vin!


Vilket nytt härligt minne vi just har skaffat oss!


Vi fortsätter dagen med egen kokt glögg och paketöppning. Senare så intar vi om än en liten annorlunda julmiddag så dock julmiddag. Med egna gjorda köttbullar, skinka och revbenspjäll så blir det inte så illa alls. Ska villigt erkänna att jag saknade rödkål, rödbetssallad, korv, vörtbröd och en god senap. Väldigt mycket.



Alla lekte med sina leksaker, barnen med sina, jag med en ny Ipad som jag fick av min man, underkläder från Victoria´s Secret till mig får även ses som present till min man och därmed som hans leksak.

En riktigt GOD JUL i Californien kan denna dag sammanfattas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar