tisdag, december 21, 2010

DAMMSUGARE

Det är många saker som är annorlund här i USA än mot vad man är van vid hemma i Sverige. Dammsugaren är en utav de sakerna. Ärligt talat så förstår jag inte hur de har tänkt att man ska kunna komma åt smala trånga utrymmer, lister och kunna dammsuga av soffan med en sådan maskin som nedan?


Det heter att amerikanerna ska vara ganska framåt vad gäller teknik. Det stämmer säkert om vi pratar om datorer men definitivt inte vad gäller dammsugare.
Jag har dock hört mig för och det finns europeiska modeller att köpa, jag kommer att gå på den europeiska modellen.
Om ni undrar om vi inte hade en dammsugare hemma i Sverige och i så fall varför vi inte tog med den så hade ingen varit gladare än jag om vi kunde ha gjort det. I Sverige har vi 220 V (som nästan resten av världen) men så klart så ska amerikanerna vara annorlunda och använder därför 110 V. Detta innebar att alla maskiner, TV, PS3, köksmaskiner etc inte var någon ide att släpa med över eftersom de ändå inte skulle fungera här.
Vi fick en elvisp och en skrivare av ett par grannar som tidigare har bott i USA, så det har vi i alla fall!

För att återgå till dammsugaren så kanske det är just den som är tanken med det arbetstillstånd som Frasse vill skaffa åt mig?
Alla ni som har sett Desperate Housewives vet ju hur Susan Mayer på Wisteria Lane tjänar lite extra pengar. Jag har dock väldigt svårt att se mig själv dansa runt med en dammsugare endast iklädd underkläder framför en webbkamera. Min man har säkert inga problem alls med det.