torsdag, maj 08, 2014

Immigration Ellis Island

Alla fjärde klassarna i skolan har idag haft ett rollspel där de har fått spela hur immigrationen genom Ellis Island till USA skedde. Eleverna har själva fått hitta på sin rollfigur och skapat dess karaktär och  historia samt varför hon eller han valde att immigrera. De hade flera dokument att fylla i innan resan kunde börja. Filippa var Claudia från Tyskland.
De hade haft ett par roliga timmar i skolan när detta skedde och en bit nyttig historia lärdes således in som resultat för alla elever.



Filippa redo som Claudia från Tyskland -
en lång resa väntar henne idag!



Annars har veckan varit fylld med diverse aktiviteter för barnen precis som vanligt och i tisdags var jag, Simona och Sayeh till Mangga Dua igen, alltid lika roligt!

Jag har även haft en kille över här hemma för att titta på en soffa som vi skulle vilja klä om. Han hade med sig en massa olika tygprover så istället för ett nytt överdag beställde jag två.. nu kommer vi kunna ha både en ljus beige och en grå soffa. Han ska dock börja med att sy upp ett överdrag innan så jag kan se om det är ok innan han fortsätter med nummer två. Kostnaden var inte alls mycket mot vad det skulle kosta i Sverige!

Jag har även varit över till sömmerskan som sydde våra 70-tals kläder och lämnat in tyger för att både sy upp byxor och skjortor till Frasse och några klänningar till mig.

En bok-klubbsmiddag hann jag också med på torsdagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar