tisdag, maj 10, 2011

TJEJFEST

Äntligen dags för mamman i familjen att få lufta sina vingar och bege sig på tjejfest tillsammans med ett gäng andra svenskor.
Så fort min man klev innanför dörren klev jag ut genom den.

I kväll var det träff hemma hos Ann-Louise som även är fröken i vårat svenska lekis som alla vi svenskar driver tillsammans.
Med massor av god mat, gott vin och tjejsnack så kan det inte annat än att bli en lyckad kväll.

De flesta av tjejerna har varit au-pair häromkring för många år sedan men har sedan blivit kvar av någon anledning, främst på grund av en man så klart.
Till skillnad mot mig som har levt hela mitt liv i Sverige så har de mer och mer glidit ifrån Sverige. Det är så roligt när vi pratar och jag nämner saker om Sverige som är för mig helt självklara medans de ser ut som frågetecken.

Hur kan man till exempel inte veta vad företget Fortum är?

En vinprovningsresa i limousine är på agendan framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar