tisdag, maj 24, 2011

PIPPI

Den här veckan har Fabians dagis en internationell vecka.
Jag blev tillfrågad om jag ville komma och berätta lite om Sverige och självklart ville jag det.

Jag började med att berätta lite om Sverige och visade på jordgloben vart Sverige ligger. Långt bort från USA och väldigt litet i jämnförelse kom barnen fram till efter att noggrant ha observerat globen.
Därefter berättade jag om Pippi Långstrump och läste några historier om hennes äventyr. Jag hade även med en stor Pippi docka samt Lilla gubben och Herr Nilsson i form av gosdjur så sagostunden blev väldigt lyckad.

Fabian tyckte att vi dessutom skulle baka cocosbollar/chokladbollar och bjuda på så efter sagostunden bjöd en stolt Fabian hela sin klass på de egna bakade godsakerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar