lördag, maj 28, 2011

MOUNT DIABLO

Efter några felåkningar, trots gps, så lyckades vi hitta den slingrande vägen upp till Mount Diablo´s topp.
För mig som är lite lätt höjdrädd så var bilturen i sig inte någon höjdpunkt.
Med branta stup och en slingrande väg så höll jag mest i mig och lutande mig ifrån kanten så gott jag kunde.





Men väl uppe på toppen så mötte oss en vidunderlig utsikt och det var däremot en höjdpunkt.
Det var så pass kallt på toppen att dimma/moln svepte längs vägen den sista biten upp.



En fantastisk utsikt, någonstans där nere bor vi.


Det är något speciellt med amerikaner och storleken. Det är helt klart att storleken har en väldig betydelse för dem, allt är större. Hus, bilar, parkeringsplatser, varuvagnar och till och med kottarna i tallen som Fabian upptäckte.
Om de stora storlekarna generellt är som kompensation för att någon annan storlek inte håller måttet är dock oklart.

 

Fabian med en STOR kotte


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar