onsdag, maj 25, 2011

STÄDNING

Jag har alltid haft lite svårt för tanken att någon annan ska städa åt mig. Jag har inga problem med att ta hand om min och min familjs smuts och att städa upp efter oss.
Även när vi övernattar på hotell så "städar" jag för jag vill absolut inte lämna en enda röra till städerskorna. Det skulle inte kännas bra.

Ska jag vara ärlig så är sanningen den att jag som pedant helst städar själv, så att jag är helt säker på att det blir rätt gjort. Det är just här skon klämmer, att kunna lita på att någon annan kan städa lika bra som jag.
Och att dessutom rent utav göra det bättre! Kan det verkligen vara möjligt?
Det är inte en helt lätt uppgift att släppa taget om för min del kan jag garantera.

Jag ska erkänna att det har tagit emot men nu har det i alla fall hänt. Jag har för första gången i mitt liv anlitat professionell städhjälp.
Under tre timmar städade två personer vårat hus och jag kan lova att det känndes väldigt konstigt men dessto skönare efteråt.

Ett skinande rent hus från golv till tak blev resultatet. Alla badrum och dess kakel noggrant skurade, alla lister dammade och dörrar torkade.
Med ett betydligt större hus än hemma i Sverige så skulle det krävas så många timmar av städning för att kunna hålla det tipp topp.

Det är bara att inse att städhjälp två gånger i månaden är inte är så farligt att betala för utan kanske rent utav nödvändigt?

Och, tro det eller ej, det var möjligt att någon annan städade bättre än mig! En lärorik och nyttig insikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar