torsdag, maj 05, 2011

ATHLETICS GAME

Jag hade idag anmält mig som frivillig hjälpare inför resan med Filippas klass till arenan Coliseum för att se Oakland Athletics spela.
Sportgrenen var baseball.

Baseball är ju som känt en väldigt stor utövande sport i USA. Själv är jag inte alls så bekant med sporten.
Just därför så var det så kul att få uppleva en match live med allt vad det innebär.
Men jag kan tyvärr inte påstå att jag blev direkt klokare av sporten efter att ha sett en match.

Det var däremot ett nöje att se hur kul Filippa hade under dagen med sina klasskompisar. Jag tror dock att det roligaste för dem var att ropa till sig försäljarna som sålde snacks och inte själva matchen.



Filippa på sitt livs första baseball match


Då dagen hade en toppnotering på +34 grader C så var det en varm dag på arenan.

För att återställa vätskebalansen så intogs rött vin hemma senare på kvällen tillsammans med grillat kött och sallad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar