fredag, april 29, 2011

SKOLARBETE

Idag var det återigen dags för att hjälpa till och jobba några timmar i Filippas klassrum.

Sortering av papper samt att färdigställa barnens Friday Folder stod på schemat även denna fredag.

Tiden jag tillbringar i klassrummet får mig inte bara att känna mig nöjd över att jag hjälper till, utan det ger så mycket mer än så.
Att vistas i klassrummet under pågående lektion är så intressant. Du får tillfälle att se och höra hur barnen jobbar och pratar. På samma gång blir jag lite mer delaktig i skolarbetet, får en liten pratstund med fröken och naturligtvis se det lyckliga leendet hos Filippa som är glad över att hennes mamma är med i klassrummet!

Det är bara att vara tacksam, jag misstänker att intresset av att ha sin mamma i klassrummet avtar med åldern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar