torsdag, april 07, 2011

CARMEL BY-THE-SEA

De två sista dagarna på Spring Break så lyckades jag få med min man på två nätters minisemester med familjen i Carmel by-the-sea.
Trots synbar stress inför att inte vara inne på kontoret under två hela dagar så var pausen välbehövlig för att kunna umgås med familjen samt att dessutom ladda batterierna.
Dock så innebär inte begreppet "att inte vara inne på kontoret" på något sätt att han inte jobbar för det.
Ett trådlöst nätverk och en laddad mobiltelefon, för att ständigt kunna vara uppkopplad och tillgänglig, är ett krav för att han överhuvudtaget ska åka någonstans. Utan det skulle stressen vara total och det är inget som någon av oss vill utsätta oss för.




Vi tillbringade två nätter på charmiga La Playa hotell, med en fantastisk trädgård och havsutsikt. Hotellet hade dessutom en uppvärmd pool som barnen badade i. Vad mer kan man begära?



 

Stranden längs med Carmel är så vacker, jag tror bilderna talar för sig själva. Det var tyvärr en ganska kall vind som blåste så det var inte bikini värme, jag var inte ledsen för det.




Jag tror inte det kan finnas någon som inte förförs av Carmel by-the-sea´s charmiga små gator och gränder. Det råder ingen brist på restauranger, butiker och konstgallerier framför allt. Hur kan alla dessa gallerier gå runt? Det gör de säkerligen inte.



Det fanns en önskebrunn vid hotellet som barnen slängde ner varsin slant i. Hoppas att deras önskningar går i uppfyllelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar