tisdag, april 19, 2011

PEDICURE

Idag hade min vän Helene bokat in oss på pedicure på förmiddagen. Jag fick behandlingen i födelsedagspresent av henne och hon passade själv på att ta hand om sina fötter.
Under en timme fick vi luta oss tillbaka i sköna massagestolar medans våra fötter och tånaglar blev väl omhändertagna. Så skönt!
Min senaste fotvård gjorde jag tillsammans med min mamma i Thailand för tre år sedan. Den gången var den första gången någonsin jag har gjort fotvård. Professionell sådan menar jag.
Jag gör mina egna tafatta försök med fotfil och fotsalvor då och då men av någon anledning blir det inte så ofta som det borde.

När jag ändå var på plats på "Tinas nail spa" så kom jag på den spontana idén att jag även skulle unna mig en manicure. Manicure i form av akrylnaglar. Inte riktigt min grej kanske, men av ren nyfikenhet av hur det går till så provade jag.
Det är helt klart något som jag kan vänja mig vid.
Av akrylnaglar som klistrades fast skapades det sedan enkelt nya fina naglar som filades, putsades och lackades, allt efter mitt önskemål.
Det är nu väldigt ovant att inte ha sina riktiga naglar längst ut och jag kommer på mig själv att knappt våga göra någonting. Bara att skriva det här blogginlägget tog sin lilla stund. Men det är säkert en vanesak.

Det känns som att besök på "Tinas nail spa" kan komma att bli en god vana. Min man tycker säkert inte att det är en lika god vana. Det återstår att se, frågan är om han överhuvudtaget kommer att notera mina nya naglar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar