fredag, april 01, 2011

AVFÄRD

Så har dagen tyvärr redan kommit då det är dags för min mamma och pappa att flyga hem till Sverige. Tre veckor går fort. Vi sa till dem att tre veckor är alldeles för kort tid för ett besök och jag tror att de är benägna att hålla med oss nu när avresedagen väl är här.
Att vi dessutom har en underbar och behaglig värme gör det säkert även svårare att åka hem till ett fortfarande kallt Sverige.

In i det sista njöt de av värmen med frukost på terassen i strålande solsken.

Även om vi har haft ett vardagsliv här, med allt vad det innebär, under deras tre veckor här, Frasse med mycket jobb, barnen med skola och dagis, så har vi ändå hunnit med väldigt mycket.

Vinprovningar och vindrickande i synnerhet har vi definitivt avsatt tid för. Det var heller inget som jag oroade mig för att vi inte skulle hinna med. Vi kan säga att vi har ett gemensamt intresse i just vin.
Vad som däremot förvånande mig något var deras intresse av att shoppa. Där har vi inte ett gemensamt intresse, min mor och jag.
På något vis så bet hon ihop och överraskade oss alla med alla shoppingpåsar, så pass att en ny resväska, modell större, blev ett nödvändigt inköp för att få med allt hem.
Själv är jag förtjust över hennes nya intresse. Ordspråket stämmer, - "Det är aldrig försent att lära en gammal hund att sitta"!

Om de inte uppskattade vädret som de kom hem till i Sverige så uppskattade de med all säkerhet sina svenska toaletter desto mer.
Trots tydliga instruktioner dagen de anlände så har det varit vissa problem med toaletterna. Vi behöver inte gå in djupare på det.

Vi hoppas alla att de är lika pigga och friska i höst så att de kan göra ett nytt besök hos oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar