tisdag, februari 15, 2011

NYCKLAR

Äntligen, äntligen, äntligen är husköpet registrerat och vi har fått nycklarna!

Äntligen kan jag lägga upp några bilder på vårat hus.







I fortsättning kommer vi alltså bo här under några år, det är planen i alla fall. Med min man så vet man aldrig riktigt vad som kan hända.
Men förhoppningsvis får han lite ro i själen nu och kan andas ut vid grillen, med en kall öl och blicka ut över golfbanan.

Det har varit ett intensivt arbete med att ro hem denna husaffär, men vi har lyckats! Jag kan inte i ord nog beskriva hur skönt det ska bli att efter över två månader i en möblerad lägenhet återigen få bosätta sig i ett hus som vi är vana vid. Att bara kunna öppna dörren och kliva ut på gräsmattan, vilken frihet!
Att endast ha levt med och i det vi fick med oss i våra resväskor gör att det kommer att vara som julafton på fredag när vår kontainer kommer med alla våra kläder, skor, möbler, glas, tallrikar och leksaker.

De senaste dagarna har jag ägnat mig åt att skaffa abonnemang för vatten, el/gas, värme, sopphämtning och TV/internet. Inte gjort i en handvändning.

Jag har dessutom bokat en målare som kommer tidigt i morgonbitti för att börja med ommålning av några rum. Det gick däremot väldigt smidigt, han har varit väldigt tillmötesgående och flexibel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar