tisdag, februari 01, 2011

BYRÅKRATI

Jag har nämnt det förut men måste bara kommentera det igen. Vilken otrolig byråkrati det är i detta land!
Det är ett flertal blanketter att fylla i för varendaste liten sak, det tar aldrig slut känns det som.
När har de tänkt att börja använda internet, databaser, alla de oändliga programvaror som finns att tillgå, så att man istället enkelt kan registrera sina uppgifterna online?
Jag ser otroliga effektiviseringsmöjligheter överallt, men det är inget som jag riktigt orkar ta tag i just nu. Kanske en annan dag.

Att genomgå processen med vad ett husköp och all den byråkratin som det innebär kan jag inte ens beskriva. Jag kan inte hitta ord för att enkelt kunna sammanfatta det på ett förståligt sätt, kanske delvis kan bero på att jag inte förstår allt själv?
Ändå är det min man som har drivit det tyngsta lasset vad gäller husköpet eftersom det är han som har en inkomst här. Jag skulle definitivt ha ganska stora problem med att få ett lån godkännt. Eftersom min man numera inte har något hår på huvudet så slapp vi i alla fall se det bli grått över en natt.

Idag har jag lyckats fått en hemförsäkring tecknad samt anlitat en målare för att hjälpa oss måla om några väggar i huset till vita.
Jag höll på och få ett bryt under dagen när jag satt med alla pappershögar runt mig. Men efter att ha ringt och beklagt mig för min man, som han säkert hade tid för, så kändes det genast lite bättre.
Vad har man inte sin man till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar