fredag, februari 25, 2011

INSTALLATION

Det är ett jättejobb att flytta, även om man bara flyttar rakt över gatan.
Att flytta och köpa ett nytt hus i ett främmande land lyfter saker och ting till en helt annan dimension.
Det har varit fullt upp, minst sagt, jag är helt slut stundtals.

Mina föräldrar har alltid varit med om alla mina tidigare flyttar men den här gången var de inte här. De var väldigt saknade, minst sagt. Min pappa brukar underhålla barnen bästa han kan och min mamma brukar stå för maten och hjälpa till så att varje sak hamnar på rätt ställe.
I ett nytt hus måste man plötsligt tänka till vart varje sak ska vara, var de mest praktistk passar bäst. Inte helt lätt att nu själv ta alla dessa beslut.

Och vad saker man lyckas samla på sig under åren, helt obegripligt, behöver vi verkligen allt detta? Säkert inte, men saker har vi och alla är betydelsefulla på sitt sätt.

Jag minns, och kommer aldrig att glömma, när jag flyttade hemifrån till min allra första lägenhet på Tegnervägen i Katrineholm. Min kompis Ingela hjälpte mig med flytten den dagen, vilket gick väldigt smidigt, ett lass i hennes röda saab och sen var det klart. Mer saker än så hade jag inte, än att det rymdes i bagageluckan på en röd saab.

Idag ryms inte mitt bohag i bagageluckan på en röd saab, den rymdes knappt i en stor röd kontainer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar