söndag, januari 09, 2011

MEDLEMSKAP

Hela familjen är nu medlemmar i ClubSport San Ramon. ClubSport är ett stort sportcentrum för hela familjen där de flesta tänkbara aktiviteter rymms under samma tak.

Det finns ett plan med styrketräning, cirkel- och konditionsmaskiner, squash- och badmintonbanor samt en stor basket- och fotbollsplan. Utomhus finns även flera tennisbanor.

På nedervångingen finns flera salar där det hålls olika pass i form av bodypump, yoga och zumba för att nämna några. Omklädningsrummen har allt du kan begära, bastu, jacuzzi, privata duschar med schampo och balsam, hårfön och hudlotion, massagerum och solarium. Solarium var dock lite förvånande, används det verkligen fortfarande?
Jag såg till och med en skylt om Botox och Restylane, inte så förvånade kanske, vi är ju dock i USA.
Kanske att jag tar mig en närmare titt på det, av ren nyfikenhet alltså!

Det finns naturligtvis också en spa-anläggning med alla tänkbara behandlingar, hårfrisör och nagelvård.

Ett cafe med både frukost och enklare rätter för lunch eller middag finns att tillgå för medlemmarna. Det går även bra att ta med egen mat och äta om man så vill.

För barnen finns det naturligtvis KidClub där barnen kan vara och leka och ha kul under tiden mamma och pappa tränar, de har rätta att vara där 2½ timme per dag.
Bland det bästa med stället är dock alla de mängder med gruppaktiviteter som det finns för alla barn från 3 år och uppåt. De kan anmälas till kurser som, basket, fotboll, karate, gymnastik, yoga och workout, ja till all tänkbar träning.
Filippa är redan anmäld till gymnastik på torsdagar. Fabian får pröva sig fram lite först. Simskolan, som hålls i en av de uppvärmda poolerna utomhus, kommer definitivt bli en aktivitet för honom.

Min man blev väldigt förtjust över tjänsten "Parents night out" som erbjuds en till två gånger i månaden. Vi får då lämna barnen på klubben under fyra hela timmar men behöver inte själva vara där. Barnen får till och med middag där.
Det sätter helt klart igång vissa fantasier på hur dessa dyrbara timmar kan spenderas, dock oklart om vi har samma fantasier min man och jag...

Oavsett syftet med medlemskapet så skulle jag bli förvånad om vi inte kommer att trivas med att spendera tid här tillsammans och verkligen förena nytta med nöje.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar