söndag, januari 23, 2011

CARMEL-BY-THE-SEA

Efter frukost begav vi oss ner till Stillahavskusten och Carmel-by-the-Sea.
Carmel visade upp sig från sin bästa sida med sol, blå himmel och riktigt härlig sommarvärme.

Jag och Fabian på stranden

Carmel ligger precis intill en fantastiskt fin strand som har många besökare. Vi såg surfare som försökte bemästra de stora vågorna, vi såg människor som solbadade, vi såg människor som gick omkring i jeans, som vi. Jeans var nog i varmaste laget men vi trodde inte att det skulle bli en så här varm dag vid kusten.


Barnen springer ifrån vågorna, vilket inte lyckades alla gånger...

Självklart ramlar de båda två i vågorna med alla kläderna på. Självklart har vi inte packat ner ett enda extra klädesplagg till dem.
Men de var lika glada för det.


En genomblöt Fabain med jeansen i knävecken

Med två nakenfisar i baksätet fick jag istället för att shoppa till mig själv snabbt leta upp affärer med barnkläder.
Jag hittade två t-shirtar i en affär som jag slängde in i bilen, nu satt de i alla fall inte helnakna, bara med bar rumpa. I nästa affärer hittade jag byxor och strumpor. Nu kunde vi äntligen parkera bilen och släppa ut dem. De fick gå utan trosa och kalsong tills vi hittade det i en tredje affär.
Efter det kunde vi inta en härlig lunch utomhus på The Forge In The Forest.


Nya "turist-kläder" på barnen...

Carmel är en fantastisk charmig och pittoresk liten stad med  mängder med boutiquer, konstgallerier, cafeér och restauranger. Vi har redan bestämt att nästa gång vi åker hit stannar vi en natt så att vi får chans att insupa atmosfären ännu mer.


Jag i charmiga Carmel-by-the-Sea


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar