torsdag, januari 13, 2011

FANTASTISKA BARN

Idag lämnade jag av Filippa som vanligt utan problem i skolan, sedan var det Fabian´s tur.
Jag hade förklarat för honom att jag skulle lämna honom och komma tillbaka och hämta honom senare.
Med gårdagens skrik i huvudet var jag inte helt övertygad om att det skulle gå smärtfritt.

Fröknarna tog väl emot honom och jag lämnade över ett papper med vanliga ord och fraser på svenska översatt till engelska till fröknarna. De satt genast igång och läste, de var riktigt duktiga.
Jag förklarar ännu en gång för Fabian att jag måste åka men kommer tillbaka och hämtar honom lite senare.
- Okej då, sa han och så var det inte mer med det. Smått chockad åker jag därifrån, ensam.

Barn är bra underliga, en dagen förtvivlande skrik och andra dagen ingenting. Eller är det bara jag som mamma som är underlig som tycker att det är underligt?

Några timmar av ensamhet för första gången på länge gör mig helt handlingsförlamad. Låter helt enkelt saker och ting bara sjunka in.

En strålande glad Fabian möter mig efter lunch och fröknarna är lika glada de. Hela dagen har gått överraskande bra, de var smått förvånade själva. Jag blev så glad att jag kramade om dem alla!

På bara ett par dagar har barnen anpassat sig till deras nya skol- respektive dagismiljö. Vilka fantastiska barn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar