söndag, september 02, 2012

VECKAN SOM GÅTT

Ibland förstår jag inte var tiden tar vägen, dagarna bara flyger iväg och det är redan September!

Under veckan som gått har diverse ärenden uträttats, nu när storhelgen Idul Fitri är över är tyvärr trafiken och kaoset tillbaka. Detta innebär långa stunder i bilen för varje ynka litet ärende.
Men jag är så tacksam för att skolan bara är ca 10-15 minuter bort!

I onsdags var det coffee morning för alla föräldrar med elver i årskurs 3. Vi fick lite matnyttig information från lärarna och rektor och fick även en chans att träffa många andra föräldrar. Det verkar över lag vara en väldigt bra skola med ordning och redan samt bra sammanhållning generellt.

Under veckan har det även registrerats after school activites för barnen. Filippa ska sjunga i skolkören och dansa, Fabian valde tennis och fotboll. Aktiviteterna startar nästa vecka, blir spännande!

Jag har även pratat med skolans ELL teacher (English Learning Lessons) och efter utvärderingen de gjort just nu av Filippa så kommer hon till att börja med inte att få några extra engelska lektioner. De tyckte helt enkelt hennes engelska var så bra att hon inte behöver. Snopet tyckte jag men så klart kul att hon är så pass duktig samtidigt som jag kan tycka att det inte skulle skada med lite extra hjälp ändå.

Svenska Lussan och hennes barn har äntligen kommit tillbaka till Jakarta efter sommarlovet så de har redan varit här och lekt och i går lördag var hon och Robin och deras barn här på bad och grillning, kul!
Rose är egentligen ledig på lördagar och söndagar men jag bad henne jobba igår och hjälpa till med barnen och i köket. Så väldigt skönt med någon som fixar disken, förbereder mat och har koll på barnen! Vilken lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar