måndag, september 10, 2012

STUDIEBESÖK

Den STORA anledningen till att vi nu besöker Singapore igen är för att vi åter igen ska välsignas med en ny medlem till familjen. En liten kille till är på väg och han ska alltså födas här i Singapore.
Efter rekommendationer från SOS själva i Jakarta så har de nu förflyttat mig till Singapore, vilket jag är väldigt, väldigt glad för. Tack för det försäkringen!

Mödravården i Jakarta är långt ifrån den svenska och det känns som jag har fått drivit mycket själv även om SOS har varit väldigt hjälpfulla med allt som jag har önskat.
Med två tidigare graviditeter fyllda av komplikationer hade det varit väldigt enkelt att freaka ut över att vara gravid igen och då dessutom i Indonesien...
Av någon konstig anledning så har jag inte gjort det, inte fullt ut i alla fall, utan ändå varit ganska lugn och övertygad om att allt kommer att gå bra denna gång. En stor dos psykisk styrka krävs dock!
Att jag har varit över till Singapore x antal gånger och gjort undersökningar hos en fantastisk läkare här har självklart stillat min oro och hjälpt mig slappna av. Den största tryggheten är ändå min fantastiska man som verkligen är en klippa att luta sig emot när det ibland brister.

Nu är jag i alla fall här och är inkvarterad i en urfin lägenhet bara några minuters promenad från sjukhuset, Mount Elizabeth, där förlossning med planerat snitt snart ska ske.

Min familj var som sagt med över till Singapore för en långhelg men fick sedan lämna mig kvar här i dag måndag när de flög tillbaka till Jakarta för jobb och skola.
Det är väldigt jobbigt att vara ifrån varandra, speciellt barnen så klart, men tur att det finns skype och att jag vet att de är i trygga händer hemma med pappa och nanny Rose.
Jag har aldrig varit ifrån dem så här länge så det är klart mammahjärtat blöder men anledningen till att det är som det är gör det lite lättare.

Under långhelgen vi hade tillsammans hade vi ett inplanerat studiebesök på sjukhusets förlossning och BB.
Det var ett väldigt intressant studie besök. Så olikt förlossningssalar och BB avdelning från de i Sverige. Här är det som att checka in på ett 5-stjärnigt hotell där rummen/sviterna har kabel TV med DVD, kylskåp med minibar för att nämna några saker.

Det finns alla förutsättningar för en bekväm BB vistelse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar