söndag, september 16, 2012

999 SAKER

"Dom 999 saker jag aldrig skulle göra 
dom vägs upp av de 999 värre saker jag gjort"
Text: 999, Kent


Av de 999 saker jag aldrig trodde att jag skulle göra, är att föda barn i Singapore en av dem.
Men denna fantastiska upplevelse behöver inte vägas upp mot de 999 värre saker jag redan har gjort tack och lov.

Jag skulle inte kunna ha varit under bättre vård under min sjukhusvistelse på Mount Elizabeth. Tryggt och bekvämt, vad mer kan man önska?

Medan barnen var kvar hemma i lägenheten med nanny Rose checkade Frasse och jag in på sjukhuset några timmar innan själva snittet.
Allt gick som planerat dock så hade Felix lite vatten i lungorna så barnläkaren beslöt att ha honom kvar på neo avdelningen den första natten för observation.
Typiskt, jag som trodde att jag för första gången skulle få ha min bebis hos mig från start men icke denna gång heller.
Väntan blev inte så lång tack och lov utan Felix kom upp till mig redan på morgonen efter.



Mount Elizabeth Hospital



En alldeles liten nyfödd Felix.



Jag på operationsbordet, Felix ligger hos mig för första gången medan jag sys ihop.



Vårt nya lilla underverk!



Alldeles nyfödd och kladdig!



Ingen tungviktare direkt!



Men ack så söt!



Det var några band och larm som sattes fast på min arm, liksom på Felix.



Födelsebeviset på Felix.




Vilken lycka med en liten nyfödd bebis!



Mitt och Felix´s rum var nr 4391.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar