onsdag, september 26, 2012

MAMMA PÅ AVSTÅND

Nu är jag mamma till tre underbara barn, vem kunde tro det för 10 år sedan?

Just nu har jag ett barn hos mig här i Singapore medan två är med pappa i Jakarta. Det är inte lätt att vara mamma på avstånd, hjärtat värker av längtan efter de två jag inte har hos mig.

Jag har som längst varit borta 3 nätter i rad från barnen under alla år så att nu klara av nästan två veckor är inte helt självklart eller lätt.

Det är tur att det finns skype som används flitigt flera gånger per dag samt massor av textmeddelanden fram och tillbaka, framför allt mellan Filippa och mig.
Det lugnar mig så klart att de har världens bästa pappa där hemma som just nu får jonglera sitt krävande jobb samt huvudansvaret för barnen.
Att vi tack och lov har nanny Rose som sköter om hemmet, hämtar barnen från skolan och ser till att de får middag innan Frasse kommer hem är a och o, utan henne skulle detta aldrig fungera.

Jag kopplar så klart inte bort mitt "kontrollbehov" bara för att jag råkar befinna mig i Singapore.
Jag skickar flitigt sms och mail till min man med påminnelser och vissa uppmaningar, det kan vara risk för att han tycker jag är lite tjatig... men jag tror nog att det uppskattas lite, mitt styrande härifrån.

Jag förberedde scheman, kontaktlistor och veckoinformation innan jag lämnade Jakarta så hela kylen och fylld av uppsatta lappar, allt för att underlätta det dagliga pusslet.




Hela kylen fylld med scheman och information gällande Filippa och Fabians skola och aktiviteter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar