torsdag, februari 14, 2013

VALENTINES DAY

Redan dags för Alla Hjärtans Dag och Filippa var lite bekymrad över att det inte alls firas lika mycket här som i USA.
Antagligen tänkte hon på de mängder med godis som de kom hem med från skolan på Alla Hjärtans Dag. Själv är jag ganska nöjd över att slippa "hysterin" som var i USA och framför allt den sockerchock som släpades hem.

Dock så ska det förstår firas! Filippa satt och gjorde egna kort till alla hennes klasskamrater utan godis i!
Jag hade fixat present till samtliga familjemedlemmar och köpt chokladaskar till våra anställda.



Filippa gör kort till alla sina klasskamrater!



Jag gjorde presentpåsar till Filippa, Fabian och Frasse med lite gott och blandat i.
Felix fick ett litet paket innehållande en bitring.

Del av min present till min man var att jag hade bokat bord på en urflott fransk restaurang, Emilie. 
Han hade bara fått information om att han skulle bli upphämtad 17:30 utanför kontoret.
I bilen hade jag packat en kylväska med kall öl och lite snacks för att ha på vägen till restaurangen. Eftersom man aldrig vet hur lång tid det kan ta i trafiken här är en kylväska med kalla drycker ett måste, beroende på tidpunkt så varierar sorten på kalla drycker.
På restaurangen Emilie serverades en väldigt tjusig 7-rätters meny samt en passade vinmeny.
Dock så glömde vi fråga vad vinmenyn kostade (och de informerade inte om det heller, så här i efterhand, av förståeliga skäl) så det kostade i ärlighetens mer än det smakade men men... vi hade en väldigt trevlig middag!



Frasse och jag framme vid restaurangen Emilie, 
som vanligt med telefonen i högsta hugg.



Menyn och en ros till alla damer låg framme på varje bord.



7-rätters menyn!


Mår som en prinsessa!

I nedan kort från min kära man har han helt klart lyckats täcka in det mesta :)
Allt från "bortglömda" bemärkelsedagar till att han redan i förväg ursäktar sig för de många arbetstimmar som kommer... :)
Love you darling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar