lördag, februari 02, 2013

NO. 9

Sent igår kväll, fredagen den 1:a februari, kom så äntligen en liten ny kusin till världen, ett litet flickebarn på 3,1 kg. I skrivande stund ännu utan namn.

Detta lilla underverk innebär barnbarn nr 9 för min mamma och pappa, vilken lycka!

Mamma och pappa fick tre barn tillsammans, nu har var och ett av dessa tre barn fått tre egna barn. Om dessa nio barnbarn i sin tur kommer att generera tre barn var återstår att se.

Att jag vaknade i natt vid fyra tiden, nästan exakt runt den tid då bebisen kom till världen på andra sidan jordklotet, och tittade på min telefon för att se om något meddelande hade kommit från min bror kanske bara var en ren tillfällighet eller så var det blodsbandet till min bror som hade något att tala om för mig? Vem vet?

Vidare så var det sedan våra äldre barn som skötte djungeltrumman via teknikens alla under mellan kusinerna i Kalmar, Katrineholm och Jakarta och att jag först på den vägen fick information om födseln är en annan historia... :) men snabba är de, det kan jag lova!

Grattis Andreas, Emmy, Beata och Malte till er nya lilla familjemedlem!
Det är alldeles, alldeles underbart!



Välkommen till världen kära lilla kusin, söt som socker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar