måndag, februari 11, 2013

TRÄBRÖLLOP

Idag firar vi 5-årig bröllopsdag!


Fem år sedan!

Alla bröllopsdagar har ett namn och enligt gammal tradition ska mannen ge sin hustru en gåva av just detta mateiral. 5 år är Träbröllop och jag kan inte låta bli att undra över vad jag kommer att få i present?

Bröllopsdagar som Läderbröllop vid 3 år,  Gummibröllop vid 8 år och Spetsbröllop vid 13 år lämnar onekligen mycket mer åt fantasin gällande presenter än vad ett Träbröllop gör...
Men han kan ju konsten att överraska min man så jag är inte så orolig :) ?

Moderna som vi är så fick även Frasse en present dagen till ära.


En elefant i trä och små vita trähjärtan blev presenterna till min man!


Att man ska behöva vara gift i 60 år för att fira Diamantbröllop verkar ju inte klokt!

Mamma och pappa firar även de bröllopsdag idag med hela 46 år som gifta, inget annat än respekt åt er båda!
46 år innebär Blybröllop. Jag undrar verkligen vad mamma får för present av pappa idag, det ska bli kul att höra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar