onsdag, oktober 03, 2012

SHOPPING

Nu har jag snart "bott" i Singapore i fyra veckor.
Då jag bor precis intill Orchard Road så börjar jag kunna shoppingstråket väl vid det här laget.

Mina dagliga promenader i omgivningarna slutar alltid med lite fönstershopping på Orchard Road.
Fönstershopping är vad det oftast blir. Alla de tjusiga butikerna är inte riktigt lämpade för min plånbok, tyvärr... Det är tur att H&M finns här i Singapore!

Då det konstant är över 35 grader varmt är det lite svårt att relatera till att det är oktober och höst.
Man blir dock påmind om hösten då alla butiker är fyllda med sina höstkollektioner.
Det enda kruxet är att man är inte så där väldigt sugen på att köpa jackor, kappor, stickade tröjor och andra läckra höst- och vinterkläder i den här värmen.
Det blir lite komiskt att se alla de varma kläderna som hänger i butikerna men jag antar att det finns mängder av turister som shoppar loss av dessa plagg.




Inget extravagant i Chanel påsen, men ett läppstift kostade jag på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar