onsdag, oktober 24, 2012

UPPVAKNANDE

Efter att ha fått tillbringat nästan fem härlig veckor ensam med lilla Felix i Singapore blev det ett ordentligt uppvaknande att komma hem och nu vara en familj på fem, varav en nyfödd bebis som kräver 24/7 av min uppmärksamhet.

Min man släppte bollen direkt (med all rätt) gällande logistik och planering, synd bara att jag inte alls var så snabb med att plocka upp den...
Nu är det mitt ansvar att ha koll på barnens scheman, aktiviteter, playdates, kalas, läxor mm mm och dessutom ha en middagsmeny klar för veckan. Tuffa uppgifter, nej inte alls, det har bara varit skönt att få koppla bort det under en tid.

Under helgen gick jag därför igenom och rensade kyl och frys och plockade ur hela skafferiet för att se vad som fanns hemma.
Väldigt mycket godis och snacks blev resultatet och eftersom det är svårt att laga en vettig middag av det krävdes en storhandling.

Ett besök på den Svenska ambassaden med Felix har också varit nödvändigt då han behöver ha ett ordinarie pass. Även besök på SOS för vaccination för lilleman har stått på schemat, ja dagarna (och nätterna) rullar på, vardag igen minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar