måndag, februari 20, 2012

TIME TO MOVE ON

Det har pågått en febril verksamhet bakom kulisserna här hemma under cirka två månader.
Allt har hänt i ett rasande tempo.

Det faktum att jag började känna mig rastlös har snabbt byts ut mot det gigantiska flyttprojektet som just nu organiseras. På tisdag och onsdag nästa vecka packas huset ihop i en container som sedan ska skeppas vidare.
Nu är det tusen järn i elden och rastlösheten är som bortblåst och jag undrar nu istället hur i hela världen jag ska hinna med mina studier på distans.

Hjärnan slår om direkt och nu är vi redan på väg mot vårt nya äventyr.



Vårt hus är sålt, det blev bara lite drygt ett år i det.


För om ni trodde att Sverige var på tapeten igen så trodde ni fel. Jag trodde i och för sig också ett tag att det var tillbaka hem till Sverige som gällde. Så fel jag kunde ha.

Som sagt, när det kommer till min man så vet man aldrig vad som kan hända. Det faktum att han kände sig "klar" med sitt jobb här gjorde att jag sökte runt efter lediga lämpliga positioner för honom i Stockholm. Han är i och för sig tjänstledig från sitt jobb på Ericsson i Kista men det skadar inte att söka efter nya utmaningar.
Hur som, när jag sökte efter jobb i Stockholm åt honom sökte han ett jobb i Jakarta, Indonesien.
Naturligtvis fick han jobbet i Jakarta.

Med ett nytt utmanande jobb och till det ett fördelaktigt familjekontrakt så vore vi dumma och vi inte accepterar erbjudandet.

Så från Nordamerika går vägen via Sydostasien tillbaka hem till Sverige. Det kommer garanterat bli ett väldigt spännande "stopp" på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar