fredag, februari 24, 2012

SISTA MATLÅDORNA

Äntligen, i morse värmdes de två sista matlådorna!
I över ett års tid har det varje morgon värmts matlådor till barnen med hederlig husmanskost. Det är inte utan att jag är väldigt trött på det.
Filippa kan i och för sig köpa sig lunch på skolan men de gångerna hon har fått gjort det kan räknas på en hand.
Maten som serveras är under all kritik och värdighet, tycker jag.
Pizza, hamburgare, friterad mat och flottiga smörgåsar tycker inte vi som svenskar är bra kost för barnen att äta varje dag.
Vad ger det för signaler till barnen? Mer eller mindre att "skräpmat" är ok, vilket inte är så lyckat budskap.



Sista måltiden klar!

I och för sig ska jag väl inte ropa hej riktigt ännu då jag inte är helt hundra på hur matrutinerna är på den nya skolan i Jakarta. Men jag har fått indikationer på att lunchvalen i alla fall verkar vara bättre än här.
Jag håller verkligen tummarna så att jag slipper tänka på att två matlådor ska göras varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar