torsdag, november 28, 2013

Julstök

Med december flåsande i nacken var det hög tid att plocka fram alla julsaker och börja pynta huset!
Jag plockar fram och Felix plockar bort, ungefär så höll vi på ett bra tag innan i alla fall det mesta kom på plats.
Rose frågade lite oroligt om vi skulle ha julgran i år igen.
-Jo, det har vi tänkt svarade jag... Jag riktigt såg hur hennes tankar gick med ett evigt passande av Felix så han inte drar ner hela granen... men vi gör väl ett försök och ser hur det går, på söndag ska den upp!

Inköp av blommor, julstjärnor, hann jag också med idag men jag saknar verkligen att inte kunna köpa granris, lingonris, julrosor, vackra kransar mm.




Fram med julkuddarna



och mina kära Nutcrackers!


Min kära man gillar att shoppa emellanåt och till julen är inget undantag. Bara för att retas (tror jag) släpar han hem diverse "prynadssaker" som han är rätt säker på att jag inte gillar och som inte alls faller mig i smaken... Jag har slutat reta mig på det utan låter numera snällt alla saker stå framme...
Renen i mitten kom han hem med förra året, i år blev det två tomtar.


En hel tomtearmé står i trappen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar