fredag, november 15, 2013

Isabel Marant pour H&M

Tack och lov var nackspärren bättre idag än igår! Med diverse smärtstillande och inflammations hämmande tabletter kunde jag idag röra mig mer normalt och kunde uträtta några ärenden på to-do-listan. Bla lämnade jag tillbaka en armband jag köpt men som gick sönder efter 3 dagar... Butiken hade inget mer i lager och ville att jag skulle byta mot ett annat men jag sa att anledningen till att jag köpte det var att jag ville ha just det armbandet... Efter några samtal kom de fram till att armbandet fanns i en annan butik men som ligger långt in i stan, de ville att jag skulle åka dit och hämta det. Vänligt men bestämt förklarade jag att det var liksom inte riktigt min tanke och efter många om och men gick de med på att leverera ett nytt hem till mig på söndag, det återstår att se om det kommer.

Rent spontant stannade jag till vid H&M butiken på Gandaria City på vägen hem för att se om de möjligtvis hade Isabel Marant kollektionen där... Det hade de visade det sig, fast det var dagen efter release så fanns det massor med varor kvar, inte allt men mycket! Tur att Indonesierna inte är lika "medvetna" som resten av modevärlden :). Jag köpte glad i hågen några plagg!
Tilläggas ska att jag igår kväll satt och hoppades kunna lägga en beställning på nätet, det gick bra till en början, jag hann lägga in ett gäng varor i min varukorg innan nätet havererade och det tog timmar innan jag kom in igen... då fanns bara två varor kvar i min korg att checka ut. Men tur var det för nu när jag kunde prova och "känna" på dem live så visade det sig att beställningen jag hade tänkt gjort på nätet inte hade blivit så lyckad för alla plagg. Ödet?



Isabel Marant pour H&M


Regnet började tidigt idag på eftermiddagen och det regnade konstant till sent på kvällen. Frasse hade göra ett par timmar hem från kunden inne i stan, han var riktigt irriterad när han kom hem. Det händer inte så ofta så trafiken var mer gräslig än normalt i dag.
Det blev en lugn och skön fredag hemma med familjen, tacomiddag och pysselkväll som Filippa stod för. Vi fick göra loppor, solfjädrar och pappersgrisar :)
Nordic Club hade en pubkväll idag men vi orkade inte iväg på den, får bli nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar