lördag, juli 02, 2011

ROSA BRÖLLOP

Wow, vilket bröllop som det bjöds på!

Jag har funderat i veckor men inser att jag inte kommer att finna de rätta orden för att på ett rättvist sätt kunna beskriva det fantastika, underbara, magiska, storslagna, enastående och rosa bröllop som gick av stapeln lördagen den 2 juli mellan min kära kusin Ola och hans vackra Charlotta.

Jag är för evigt tacksam att jag fick äran att vara närvarande och dela detta med dem!

Som sagt, ibland saknar man ord, formuleringar och meningar för att kunna återberätta en händelse men jag ska göra mitt bästa.

Efter frukost i trädgården och eftersnack om gårdagens rehearsal middag var det dags att göra sig iordning inför den STORA ROSA FESTEN!


Pappa, Ingrid, mamma, jag, Claes och Andreas redo för bröllop!


Efter busstransport till en vacker rosa smyckad Onsala kyrka var det äntligen dags för vigseln.
Med inledningsmusik "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad framförd av ingen mindre än självaste Stefan Andersson var inte ett öga torrt.

Jag har haft äran att närvara vid ett flertal vigslar men den här var något alldeles extra.
När Göteborgs Gospelkör framförde ett kärleksmedley var det ingen som kunde sitta still, applåderna ville aldrig ta slut.
Jag har aldrig varit med om ett sådant drag under en vigsel! Hur skulle detta sluta?



 

Bruden hade så klart även idag en uppsydd, fullkommligt bedårande, klänning av Lars Wallin.
Och till det, just precis - Manolo Blahnik skor.



Mingel efter vigseln utanför Onsala kyrka

 

Brudparet snart på väg i en Rolls Royce

Under busstransporten från Onsala kyrka tillbaka till Tjolöholm slott serverades ett champagnekit till varje gäst, allt förpackat i finaste rosa påsar. Brudparet tyckte antagligen att de ca 15 minuter som resan tog var på tok för länge för att sitta utan dryck för gästerna innan de anlände till minglet vid slottet. Inte mig emot!



Mingel utanför Tjolöholm Slott


Familjen Andersson


Vädret kunde inte ha varit bättre, dagen till ära bjöd på en stålande sol och värme. Jag är ganska säker på att det var i varmaste laget för alla män i smoking!

Frasse, pappa och Claes                          Andreas

Då Tjolöholm slott inte rymmer ett sällskap på 161 sittande middagsgäster så hade det för först gången i historien monterats ett partypalats på gräsmattan framför slottet med havet som närmaste granne.

För att kunna montera upp palatset så hade det blivit tvunget att gräva upp och flytta på häckar och planteringar i slottsträdgården, som sedan skulle planteras tillbaka i sitt ursprungliga skick efter festen.

Det har minst sagt varit ett brinnande engagemang för att skapa detta bröllop. Man riktigt såg hur speciellt och spännande slottspersonalen själva tyckte att det var.



Toastmadam Emily och toastmaster Nicklas, även kända under namnet Karbie and Ben,
informerar gästerna om kvällen 


Brudparet anländer till Tjolöholm Slott




Brudens far välkomnar brudparet och all gäster


 


och utbringar brudskålen


I det gigantiska palatset hade runda bord dukats upp som var en fröjd för ögat, vilken dukning!
Taket var klätt med sidentyg och kristallkronor. I entreén fanns bar med soffor och även en pianobar.
Längs ena kortsidan i "matsalen" var en gigantisk scen uppriggad.

En video innefrån partypalatset






Dukningen var genomtänkt in i minsta detalj, till och med en "goodiebag"
fylld med godsaker och en liten present fanns till varje gäst



Bröllopsmiddagen bjöd på fantastisk mat och dryck. Det var väldigt kul med tranbärssnaps till förrätten!
Under middagen bjöds på det ena uppträdandet efter det andra under ledning av den helt makalösa toastmastern och toastmadamen. Och jag menar verkligen uppträdanden, några "vanliga" tal var det verkligen inte tal om.
Maken på sånger, dans, videoklipp och tal har jag aldrig varit med om!





Till och med bruden själv intog scenen och sjöng!


Stämningen var på mer än på topp när middagen var avslutad och det möblerades om och coverbandet "Tre Drag" intog scenen och ordagrant rockade loss. Vilket party!! Nu var det många högklackade skor som åkte av och istället barfötter som intog dansgolvet!

Att den traditionsenliga bröllopsvalsen lite senare uppvisades i slottssalen till tonerna av "Empire state of mind" gjorde kvällen ännu mer speciell.
Den efterföljande brudtårtan var inget undantag. Att skaparen har blivit vald till årets konditor och även var med och skapade Kronprinsessan Victoria och Daniels tårta kanske säger en del.


Brudvals till "Empire state of mind"


Den fantastiska tårtan, som inte bara var vacker utan även gudomligt god!


Det var inte slut än.

Festen och dansen fortsatte i högt tempo som toppades av den hemlig gästartisten Charlotte Perrellli!
Hysterin var i det närmate total, vilket drag!!

Jag tror att Charlotte Perrelli själv hade kul och gillade sin spelning, hon har hur som själv kommenterat det på sin blogg.
http://charlotteperrelli.chic.se/goteborg-2/



Charlotte Perrelli dök upp på scen

Det är inte en underdrift att bröllopshelgen höll högsta klass från allra första sekund till den allra sista!

För att riktigt krama ur det mesta av bröllopet och den ljuvliga sommarnatten fortsatte det även denna kväll/natt med efterfest i vår trädgård. Denna gång till klockan halv sex på morgonen...


Festen är slut... för den här gången!


Det går inte att uppleva en känsla över något som du själv inte har upplevt, det är jag fullt medveten om.
Så till er som inte var där men läser min blogg, jag förtsår om ni för länge sen har tröttnat på alla mina superlativ om bröllopet.
Men jag vill så gärna dela med mig av all den glädje, lycka, värme och framför allt kärlek som fanns där och bokstavligen gick att ta på!
Många gånger finner man egen glädje genom att dela andras.

Ibland säger bilder mer än tusen ord och i detta specifika fall stämmer det verkligen.
Jag är väldigt tacksam över brudparets val av bröllopsfotograf, proffset Anna Roström, (inget annat var dock att förvänta sig) och hennes blogg där hon lagt upp de mest fantastiska bilder på bröllopet.

Dessa bilder säger verkligen allt, se och njut, vilken kärlek!!!

http://smallpigart.se/blog/wedding/minst-150-ar/

"Ingen annan når mig som du når mig
Ingen annan får mig för du står mig så nära
Åh, det känns i hela kroppen inom mig"

"Kärleken är evig när vi är tillsammans
Ingenting är större än det här
Drömmen om dig än gång, drömmen om dig är sann
För alltid tillsammans"

De ovan, inte okända, träffsäkra meningarna som även återfanns i brudparets vigselprogram får avrunda detta blogginlägg i kärlekens tecken.

Kärleken övervinner allt. Vi ska alla vara rädda om varandra. Vi har bara varandra till låns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar