söndag, juli 24, 2011

HEMRESA

Dagen för hemresa har kommit. Vi längtar nu alla väldigt mycket hem till Kalifornien och framförallt till Frasse.
Känslan "hem" är dock lite svår att sätta ord på just nu märker jag. Sverige är hemma. Kalifornien med vårt hus fyllt med alla våra saker är också hemma. Jag känner mig lite kluven till själva faktumet "hem" bara.
Fast jag antar att det är en bra sak att känna sig hemma på flera platser?
I slutändan är hemma där du har din familj och dina ägodelar. Materiella saker är i och för sig bara just materiella men dina kära ägodelar skapar trygghet och har alla sin historia.

Hur som, på grund av tidigt flyg på måndag morgon åkte jag och barnen tåg upp till Arlanda och checkade in på SkyCity en natt. Väldigt mysigt och spännande tyckte barnen!

Väl på planet mot Chicago satt barnen själva framför mig och det gick alldeles utmärkt. Jag har många gånger varit tacksam över barnens Nintendo DS spelen, så även denna gång!
Den norska kvinnan bredvid mig visade sig fylla år och var dessutom syster till en av flygvärdinnorna.
Det visade sig vara en lyckosam fördel, när norskan bjöds på champagne innan dryckesvagnen hade rullats ut fick även jag champagne, så hon skulle ha någon att skåla med!
Vi fick maten lite tidigare och en liten annan meny än övriga. Efter några timmar så fick norskan flytta fram i business class vilket gav mig ett extra säte.
Flygresan till Chicago var inget att klaga på!

Som tur var landade vi 25 minuter före tidtabell och den tiden var precis vad jag behövde för att inte stressa ihjäl mig inför vårt byte av flyg.

Då vi ska vidare inrikes måste vi gå igenom tullen och passkontroll, hämta våra väskor från bagagebandet, gå med dem till transitbandet för inrikes flyget, hämta ut nya boardingkort, ta tåget till inrikesterminalen, gå igenom security check och gå till gaten (som naturligtivs låg allra längst bort) är en timma och tjugo minuter i minsta laget.

Med 25 friska extra minuter var det inga problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar