fredag, juli 01, 2011

HYSTERI

Det är bara så typiskt att när min man och jag för första gången på väldigt länge ska åka iväg på tu man hand så blir ett av barnen sjukt.

Helgen 1-3 juli ska tillbringas på vackra Tjolöholm Slott´s ägor då min kusin Ola ska äkta sin underbara fästmö Charlotta.
Då bröllopet varar i dagarna tre har barnvakt i form av min kära barndomskamrat Johanna, som numera åter är bosatt i Katrineholm, varit snäll och antagit uppdraget att vara barnvakt åt Filippa och Fabian.

Att Fabian vaknar upp med feber och konstiga utslag på kroppen på fredag morgon innan vi ska bege oss med tåg till västkusten skapar lite lätt hysteri hos mig.

Lyckligtvis är vår barnvakt sjuksköterska så det känns tryggt. Sjukvårdsupplysning och vårdcentral rings. Vårdcentralen kan dessvärre inte ta emot besök förrän efter avgången av vårat tåg.
Med ett gråtande, sjukt barn är ångesten enorm och hysterin i det närmaste total hos mig.
Beslut måste fattas, åka eller stanna hemma? En stannar hemma och en åker?

Barnvakten försäkrar dock att det inte är någon fara utan att hon kan ta med vår sjuka son till vårdcentralen.
Hur bra känns det? Väldigt oansvarigt som föräldrar kanske? Jo tack, det kändes det verkligen som kan jag garantera!

Men med vetskapen om att stundande bröllop och helg kommer att vara något utöver det vanliga så fattas ändå beslut om att vi ska åka.
Om det skulle bli nödvändigt så får Frasse vända om och åka hem till Katrineholm igen.

Trots en gråtande son och en gråtande mamma satt vi trots allt på tåget 12:06 mot Göteborg och en helg som aldrig kommer att suddas ut från vårat minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar