söndag, november 07, 2010

HÖSTLOV

Det är vecka 44, vilket innbär höstlov i skolan. Filippa hade gymnastikläger tisdag och onsdag sedan fritids och Fabian dagis som vanligt. Så skulle det ha sett ut i alla fall om inte Fabian hade stukat foten och Filippa fått feber och hosta. Alltså inget gymnastikläger eller dagis utan hemma hos mamma.
På torsdagen var dock båda barnen i bättre form så de lämnades i Katrineholm hos mormor och morfar för några dagar.

Då min man var ute på middag på torsdagskvällen med en kompis fick jag en kväll hemma ensam i ett tyst hus, jag minns inte när det skedde senast, om det överhuvudtaget har skett. Jag njöt av lugnet.

På fredagen stod träning på schemat. Efter det kunde min man och jag med gott samvete åka in till city för ett par drinkar och en trerätters middag på Prinsen.

På lördag stod 40 års fest på schemat, mannen till en av mina bästa vänninor fyllde och hon hade ordnat en överraskningfest för honom. Min man tog med honom till Sturebadet under dagen och tog sen hem honom till dem i tron om att det skulle bli en stillsam familjemiddag med oss. Istället blev det fest till in på småtimmarna. Kom i säng 4 på morgon.

På söndag stod sömn på schemat. Jag orkade även se gårdagens program av "Så mycket bättre" på webben. På eftermiddgen var det dags att hämta de älskade barnen på Centralstationen, de hade åkt tåg upp med mormor.

Jag kan konstatera att vi utnyttjade våra barnfri dagar på maximalt sätt och var helt slut när söndagskvällen äntligen kom och jag fick gå och lägga mig.