onsdag, november 03, 2010

ETT NYTT LIV

I går kväll precis när jag hade lagt mig, 21:35 så ringde telefonen. Det var grannen som var på väg med sin fru till Danderyd för att få vara med om födelsen av deras 3:e gemensamma barn, det 4:e i hans ordning.
Då jag hade lovat att vara stand-in som barnvakt drog jag snabbt på mig mjukisbyxor och gick de 20 meterna till deras hem, låste upp och gick och lade mig och sov.

Kl 07:18 -Mamma, jag vill inte sova längre, ropade Viggo. Jag öppnade sakta dörren, -Viggo, det är Camilla här nu, mamma och pappa är på sjukhuset, du har fått en lillasyster i natt sa jag. - Åh, precis vad jag har önskat mig! sa Viggo. När Vilda 6 år kom ner berättade jag samma sak, en stort leende uppenbarade sig i hennes söta ansikte, -När kommer de hem frågade hon? Man riktigt såg hur mycket hon längtade! Ett nytt liv har fötts och berört oss, vilken härlig känsla!

Resten av dagen tog jag hand om en förkyld tjej och en liten kille som stukade foten i söndags och inte har gått sedan dess. Vi spelade spel, ritade, tittade på film och bara umgicks. Jag hann med att laga en lasagne till grannfamiljen som just fått tillökning och ställde in på deras spis. Vår egen kväll fortlöpte med ljuvliga lammfärsbiffar som min man lagade efterföljt med en storartad modevisning av Filippa och Fabian (han började äntligen gå lite trevande igen) som verkligen gjorde catwalken rättvis till mammas stora förtjusning, åh så kul det var!!!