fredag, oktober 22, 2010

SNÖSTORM

Det jag sa igår var mest på skämt men tji fick jag... i morse när jag vaknade var det SNÖ ute, rättare sagt snöstorm, den 22 oktober! För mig som gillar värme och sol är detta inte ok!

Döm om min förvåning när barnen blev i det närmaste lyriska över snön och klädde på vinteroverall, termobyxor, mössor och vantar för glatta livet. Vad har hänt? Misstänker dock att det är nyhetens behag och att det inte kommer att vara lika roligt de återstående 200 dagar med snö som väntar oss...

7-års kontrollen hos tandläkaren med Filippa gick bra, inga hål. När det sedan var dags för flourlackning med bananflour gick det inte lika bra. Bananflour är tydligen väldigt äckligt. När jag berättade för Frasse att Filippa hade fått gjort flourlackning som hon inte gillade sa han  - Jaha, bananflour. Hur vet du det sa jag? Det hade tydligen vi med när vi var små, men det har jag inget minne av!
Hur som helst, Flippa mådde inget vidare, ser inte fram emot den andra flourlackningen den 17 november.

Sedan shopping i city vilket alltid höjer plusen lite extra. Väl hemma så hade maken gjort en  härlig lunch. Vi hann med en uppfriskande promenad längs Edsviken innan vi hämtade barnen, nu hade som tur var snöstormen dragit vidare och istället lite solsken.

Äntligen fredagsmys med familjen, idag hämtmat från Silverdalstorg och förstårs ett eller två glas rött.