torsdag, oktober 21, 2010

HÖSTBRUK

Minusgrader när jag vaknade. Det skulle bara fattas att snön kommer snart, som om det inte räcker med att det redan nu är en kamp varje morgon med att få på barnen varma kläder, mössor och vantar. När ska de förstå att man måste klä på sig för att inte frysa här i Sverige? Även om det är en solig dag (vilket inte häder så ofta) så är det en solig men kall dag i oktober, det räcker inte med bara kortärmad tröja eller klänning.

Måste komma ihåg att beställa tid för däckbyte på tal om det.

Efter en härlig promenad längs Edsviken och ett bra radioprogram att skratta till känns "klädproblemet" med barnen på morgonen avlägset och njuter bara utav en härlig start på en bra dag.

På eftermiddagen var det dags för höstbruk på sonens dagis. Föräldrarna hjälper till att kratta mängder med löv och snyggar till i rabatter och på gården som sedan avslutas med korvgrillning. Jag var väldigt engagerad i detta höstbruk, kanske för att mildra mitt dåliga samvete från vårbruket som jag totalt hade glömt bort... Jag kom till dagis iförd höga klackar, kort kjol och pälsväst och såg genast att det inte var som det brukar på dagisgården, det var nämligen fullt med föräldrar som krattade. Inser att jag har missat vårbruket och med min utstyrsel så smiter man inte förbi obemärkt precis. Pinsamt är bara förordet men det är bara att säga som det är och snabbt dra med mig Fabian därifrån. Idag var jag klädd i varm flecce och jacka, jeans och gympaskor, det kändes mycket bättre.