fredag, oktober 29, 2010

HALLOWEEN PARTY

Efter en härligt uppfriskande promenad längs Edsviken var jag redo att ta mig an uppgiften att fixa i ordning till eftermiddagen/kvällens halloween party.

Upp med halloween dekoration i form av spöken, pumpor, ballonger och serpentiner. Dukning av bord, genomgående halloween teama. Spök-godispåsarna var klara sedan igår. Dags för bakning av spöktårta, första gången och lite pyssel med men väldigt roligt! Tacobuffé står på menyn så sedan var det stekning av köttfärs som gällde. En läskigt grön häx-bål ska det också bjudas på.

Kl 16:00 hämtade vi alla 12 tjejer från skolan, de hade haft halloweenfest på skolan så de flesta var redan utklädda, roligt! Väl hemma så var det paketöppning igen och så satte det igång, hur kan några 7-åriga tjejer ta ljudnivån till en annan deminsion? För det var precis vad de gjorde, jag kunde inte ana vad de var kapabla till, min man och jag bara skakade på huvudet och skrattade. Vi brukar säga att det finns gränser, men ikväll fanns det inga gränser, men de är så klart förlåtna när man såg hur roligt de hade!



Jag ska inte ljuga, det tog inte många minuter innan vinflaskan var öppnad och afterworken med grannarna var igång efter det att sista klasskompisen hade blivit hämtad!