torsdag, mars 06, 2014

Charity dinner

För att bryta av veckan hade vi anmält oss och köpt biljetter till Yayasan Wisma Cheshire's årliga gourmet middag tillagad av några av de bästa kockarna i Jakarta.
Yayasan Wisma är en välgörenhetsorganisation som i huvudsak samlar in pengar åt handikappade barn. En kollegas fru till Frans är aktiv i föreningen och därför extra roligt att kunna vara med och bidrag till en god sak.
De höll i en silent auction där man kunde skriva upp sitt bud för diverse olika saker, allt från resor, hotellövernattningar, middagar till hudvårdsprodukter.
Jag budade på några trevliga saker men budade i slutändan inte högst, det gjorde däremot min man på en flaska väldigt fin whiskey. Så väldigt inte otippat... :)

Middagen gick av stapeln på Ritz Carlton och 5-rätters middagen som serverades var utsökt, även om 3 av de 5 rätterna utnämnde sig mer.

Vi hade en urtrevlig kväll tillsammans med goa vänner, god mat och dryck!



Michelle, Claudia och jag


 Claudia, Wiwik och jag


Lite mingel innan middagen



Jag, Wiwik och Dany


Kockarna presenterar 5-rätters menyn för oss



Jag avnjuter den goda middagen


Frasse vann the Silent Auction på Whiskey flaskan



Menyn och presentation av de fem kockarna



Här en av rätterna, fisk med olika såser


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar