söndag, juli 22, 2012

TILLBAKA I JAKARTA

Den långa resan gick på det hela bra och barnen lyckades sova nästan 7 timmar mellan Amsterdam och Jakarta vilket naturligtvis underlättade för mig. Att de sedan båda två lutade sig mot mig som satt i mitten gav mig lite onödigt mycket värme.... jösses vad jag svettades.
I vanlig ordning sov jag inte en blund på hela resan vilket sätter sina spår i form av huvudvärk och ett aningen, aningen lättretat humör...

Frasse stod i alla fall på rätt terminal den här gången och det blev så klart ett kärt återseende för oss alla!

Bilresan hem till huset från flygplatsen var inte lika rolig (som vanligt...), den tog två timmar i kaoset och jag kommer ALDRIG att vänja mig vid denna fruktansvärda trafik.
Konstigt nog (eller kanske just därför) visade sig Jakarta från sin bästa sidan den fredag kväll i slutet av mars då vi anlände för första gången. Av någon anledning så flöt trafiken väldigt smidig just den kvällen, trots att det även då var i rusningstrafik, och vi tog oss igenom stan på 45 minuter. Helt osannolikt har jag förstått nu men hon ville väl visa upp sig från sin allra bästa sida antar jag.
På grund av just trafiken så imponerar tyvärr Jakarta inte så värst mycket på mig än så länge, visserligen så är jag inte speciellt lättflörtad men ändå.  Hon får hur som helst lov att leverera mycket bättre framöver för att bli kompis med mig!

Det sömnlösa dygnet under flygresan gjorde lördagen till en välbehövlig vilodag för min del.
Då vi precis hade hunnit flyttat in i huset innan vi flög hem till Sverige så fanns det en del kvar att styra upp vilket vi faktiskt lyckades med under resten av helgen. I och för sig mest Frasse som jobbade och fixade efter mina instruktioner... :)
Med några nya gardinlängder och mattor så är vi klara!

Då Filippa har sovit med sin mormor i fyra veckor så var längtan efter henne stor vilket medförde tårar och problem med att somna själv på kvällarna... samma visa varje gång.



Filippa och Fabian tar sig ett morgondopp i poolen innan frukost, de "hann" inte ens byta om till badkläder...




Inte dimma utan "foggning" utomhus runt huset för att hålla myggor och annan ohyra borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar