onsdag, juli 18, 2012

SISTA DAGEN I SVERIGE

Tänk så fort nästan fem veckor kan gå.
I morgon är det redan dags för den långa resan tillbaka till Frasse och Jakarta.

I och med att den sista dagen i Sverige även var min systers födelsedag så blev det lite extra firande.
Med mina föräldrar och alla syskon med familjer på plats samt ett härligt sommarväder var det inte mycket att klaga på.

Det svenska sommarvädret under vår vistelse har precis varit just det, svenskt sommarväder, det vill säga ömsom sol ömsom regn och inte alltid så hög temperatur som kanske hade önskats.
Jag för min del hade inget som helst att klaga på vad gällande vädret, med en konstant temperatur på över 30 grader i skuggan i Indonesien så njöt jag av det svenska omväxlande vädret.
Jag var med all säkerhet den enda som gjorde det. Svenskar generellt kan älta vädret om och om igen och jag vet inget folkslag i världen som diskuterar vädret så mycket som just svenskar.
Visserligen förståligt med tanke på det omväxlande klimatet men kanske att svenskarna ändå skulle må lite bättre av att inte låta sig påverkas av vädret så mycket?
Antagligen lättare sagt än gjort. Vad skulle alla prata om?

Barnen hade lite mixed feelings inför avresan, saknaden efter kusiner samt mormor och morfar gav sig redan till känna.
Sverige har som vanligt bjudit på en mycket uppskattad tid för oss utlandssvenskar som riktigt har hungrat efter just detta. Ett särskilt tack till min mamma och pappa så klart som har stått ut med att ha oss boende hemma hos dem så länge!

Vi får se när nästa Sverigebesök blir, när det än blir så kommer det att vara mycket efterlängtat!



Filippa åker ring efter motorbåten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar