lördag, april 14, 2012

LÖRDAG

Efter en lång sovmorgon och frukost åkte jag själv till Pondak Indah Mall (PIM) och spenderade några timmar. Det var väldigt skönt att för en gångs skull få vara själv under några timmar och inte behöva ta hänsyn till två barn hela tiden.

Eftermiddagen spenderades vid poolen innan det var dags att göra sig i ordning för stor fest hemma hos Mats och Linda. Mats är en gammal klasskompis till mig, vi gick hela grundskolan tillsammans, och nu bor han här i Jakarta med sin familj sedan ett par år tillbaka, även han Ericsson anställd. Världen är bra liten! Tyvärr ska de flytta "hem" till Sverige i sommar efter 12 år utomlands.
Då vi inte har träffats på väldigt många år ska det bli kul att ses i kväll!
Det är egentligen en vuxen fest men då vi inte har någon nanny ännu så ville Mats ändå att vi skulle komma. De har barn i ungefär samma åldrar som våra så de kunde leka ihop.

Innan var vi bjudna på en fördrink hos en annan Mats som för övrigt bor granne med den första Mats, väldigt praktiskt.

Det var kul att se min gamla klasskompis igen, han var sig lik! Våra barn kom bra överens så det var skönt att slippa ha dem stå och dra i mig under kvällen.
Det var en stor fest med många människor, det var kul att träffa många nya ansikten och många nya svenskar!
Efter några timmar åkte jag hem med barnen då de behövde komma i säng. Frasse fortsatte festa så klart och kom inte hem förrän några timmar senare, riktigt när vet jag inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar