måndag, september 26, 2011

MAC LAB

Idag har jag jobbat på Filippas skola under några timmar. Jag har varit hjälplärare under deras "Mac lab" lektion.

Skolan har två stycken "Mac lab" (PC existerar inte här) med två klassuppsättningar av laptop modell MacBook.
Eleverna loggar vant in på "sin" laptop och får grundlig undervisning av alla funktioner, kommandon, anslutsportar, sökmotorer mm på datorn. Jag lärde mig ett och annat jag också!

De loggar vidare in på sidor där de utför skolarbete av diverse slag. De ska snart sätta ihop en egen powerpoint presentation.

Jag måste säga att det är imponerade att se en hel klass sitta vid sin Mac och jobba som om det vore den naturligaste saken i världen.

Jösses, det har hänt en del i utvecklingen sedan jag gick i skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar