tisdag, september 20, 2011

BARN

Ingen påverkar dig som dina barn.

I morse när jag skulle lämna sonen på dagis satte han sig helt på tvären.
Visserligen var favoritfröken sjuk och gruppen skulle börja dagen ute istället för inne på grund av att det blir alldeles för varmt ute för dem mitt på dagen. För mig dock inte skäl nog för att bli hysterisk.

Oklart vad som orsakade hysterin men han ville allt annat än att vara kvar på dagis.
Som mamma slits i alla fall mitt hjärta itu när du ska försöka lämna en fyraåring som skriker, gråter och håller krampaktigt kvar i dig.
Med rullande tårar även på mig ställde jag mig inomhus för att kunna bevaka honom. Vid ett tillfälle var inte mindre än fyra fröknar hos honom och försökte lugna ner honom. Det hjälpte föga, jag hörde fortfarande hur han grät.
Efter en dryg halvtimma såg han ut att ha lugnat ner sig så pass mycket att jag vågade åka därifrån. Efter ytterligare 20 minuter ringde jag och frågade hur det gick. Han var ok sa de men inte så glad...

Med endast tankar på en förtvivlad son och det på näthinnan avklarade jag träning och inhandling på rekordtid.
Då jag ändå inte kunde koncentrera mig på något annat hämtade jag sonen flera timmar innan avsatt tid.
Han var väldigt nöjd över att jag kom så tidigt.

De små liven kan verkligen konsten att påverka hela din tillvaro, medvetet eller omedvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar