torsdag, september 22, 2011

BOKCIRKEL

För att krydda till Filippas läxläsning ytterligare så har det även bildats bokcirklar i klassen.

Jag var av uppfattningen av att bokcirkel de har i grupper innebar att de skulle läsa, diskutera och svara på frågor om boken i just dessa grupper. Och att det dessutom skulle ske under skoltid.

I själva verket så ska boken läsas här hemma samt att ett kompendium på 10 sidor om boken ska fyllas i. Efter några veckor har gruppen sammankomst i skolan där de tar del av varandras tankar om boken.

Detta innebär att vi numera har en bokcirkel här hemma. I bokcirkeln ingår jag och Filippa. Just nu läser vi "Dragons do eat homework".

Jag har inget emot bokcirklar i sig, tvärtom, men ändå lite komiskt att det skulle var min sjuåriga dotter som introducerade mig till bokcirkelvärlden.

Jag antar att vi måste hitta på ett namn till vår bokcirkel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar