fredag, mars 04, 2011

JESUS

Jesus finns, i form av Jesus Cruz, vår trädgårdsmästare.
Alla i området har en trädgårdsmästare, och vi ville inte heller i det här avseendet vara annorlunda utan har återanlitat den trädgårdsmästare som skötte trädgården åt husets tidigare ägare.

Jag måste säga att det känns väldigt ovant att ha två personer i sin trädgård som under ett par timmar utför det arbete som jag alltid annars har gjort själv. Trädgårdsarbete är något som jag alltid har gillat och funnit rogivande.

Tids nog kanske jag vill göra allting själv även här. Å andra sidan misstänker jag att man blir bekväm med hjälpen när man en gång väl har börjat.
Så det kanske är bäst att överlåta skötseln åt de som kan och vet hur dessa träd och växter ska skötas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar