fredag, mars 11, 2011

HEMMAFRU

Livet som hemmafru kan vara precis så glamoröst som jag önskar.

Barnen vaknar pigga och glada och jag behöver bara be dem en gång om allting innan hela morgonproceduren är klar.
Två glada barn hoppar in i bilen på väg till skola och dagis.

Efter ett ordentligt pass på gymmet tar jag en välbehövlig massage på rygg och axlar och en skön bastu efter det.
Jag hinner även med lite shopping och en god lunch med en vännina innan det är dags att hämta upp två små glad barn från skola och dagis.

Barnen leker utan bråk tillsammans och läxläsningen sker utan protester. Middagen är redan klar och bara att värma.

När min man kommer hem senare på kvällen är det inte alls så svårt att vara xxx, glad och tacksam.
Det är minsann inte alltid så svårt att vara hemmafru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar